روايه. جعلني اسيرته الحلقه 3

في صباح تاني يوم تشرق الشمس علي ابطالنا وفاتاتنا المسكينه التي لم تآذي ذلك الوحش ليث ولكنهاا كانت تدافع عن ذاتها لا اكثرر*

داده فاطمه):قوم يا ليث يابني شوف عروستك ليه بتعمل فيها كده البنت بتتآلم وطول الليل تصرخ ياقلبي

ليث(بسعاده):هي غلطتت ياداده فاطمه ولازم تتحمل غلطها

داده فاطمه(بحزن):يابني دي عملتلك ايه البنت دي باين عليها غلباانه


ليث(بغضب):ده من برا بس هي اصلا ولا غلبانه ولا بتاع وبعدين انا بحترمك ياداده وبعتبرك امي فامش عاوزين نخسر بعض علشان بنت زاي دي

داده فاطمه(بحزن):امرك يابني


*في غرفه مليئه بالحشرات والفران ويوجد بها رانا*

رانا(بدموع):يااارب انا عملت ايه غلط علشان خاطر يحصلي كده انا مكنتش اقصد اغلط مع ليث ده ياااارب سااعدني عارفه انك هتقف جنبي(`واصبر'علي اصابك''،)

الحارس1(بحزن):سامع صوتها بتعيط ازاي ملاك زاي دي يحصله كده

الحارس2):وبعدين معاك بقااا انت شكلك ناوي علي قطع عشنا

الحارس1):البنت صعبانه علياا

الحارس2):نصيبهااا

*في الغرفه رانا تصرخ بشده*

رانا(بدموع):اععععععااا ابعددو. اعععااا ياماما حد يطلعني من هناا بسرعه اعععععاا

الحارس1(بحزن):انا هروح انادي ليث بيه البنت ممكن يحصلها حاجه

الحارس2):ماليش دعوه

*في القصر ليث يتناول الفطور*

الحارس1):الحق يا استاذ ليث البنت بتصرخ بصوت جامد اوي تعالي بالله عليك

ليث(بغضب):ياغبي ماهو ده المطلوب انا قولتلك تسبها تتعذب

داده فاطمه):سايئ عليك النبس يابني البنت ياكبدي هتموت من الرعب وحياه مريم عندك تساعدها

ليث(بلا مفر):علشان خاطر مريم وانت روح طلعها وهاتها

الحارس1(بسعاده):حاااضر


*امام الغرفه التي يوجد بها رانا*

الحارس1):متصرخيش هخرجكك

الحارس2):بتعمل ايه يامجنون

الحارس1):دي اؤامر من ليث بيه

الحارس2):اذا كان كده مااشي

رانا(بدموع):خرجني ونبيي

الحارس1):تعالي اطلعي

رانا(بدموع):شكرا

الحارس1):تعالي جوااه ليث بيه عاوزك

*في القصر ليث يجلس يفطر*

الحارس1):اهي رانا يافندم

ليث(بآبتسامه):طب روح انت وسبهااا

رانا(بدموع وشهقه):اا اانتتت ب ببتعمملل كده لييه مكنتشش غلطهةة يا اخيييي

ليث(بآبتسامه):الله تصدقي شكلك حلو اوي وانتي مذلوله قدامي كده وشك مالو ايه ده الفار قليل الادب عضك ولا ايه

*رانا كانت علامات الفآران علي راقبتها وايدها بالاضافه اللي رآحتهم*

رانا(بدموع):ابوسس ايدك طلقني وسبني في حااليي

ليث(بآبتسامه):الله اتذللي اكتر بس بردو مش هيكفيني ده انتي فرجتي عليا الناس وجالك نفس تضربيني بعدها

رانا(بدموعع):طبب انا اعمل ايه وتسبني في حالي

ليث(بعنف)؛لااا مش هسيبك ده انتي بقيتي اسيرتي خلاص مش هرحمك ثانيه واحده يا رانا هندمك علي القلم والشتايم بقيت عمركك كله


رانا(بدموعع):مااشي بس بلاش فران ونبي

ليث(بخبث):طبععاا هو ده معقول دنا هبعت اجبلك فران حجم كبير علشان تاكلك وتريحني من خلقتك غوري من وشي

رانا(بدموع وخوف):اروح فييين طب

ليث):داده فاطمه

داده فاطمه):نعم يابني

ليث(بمزاج):انتي راحه انتي وكل الخادمين اللي في القصر في خدامه جديده وقويه هتشوف شغل القصر من انهارده

داده فاطمه):طيب ياببني

ليث(براحهه):خدي البتاعه دي خليها تشوف شغلها في المطبخ وتطلع نضف الاوضه بتاعتي و اوضه مريم والباقي الاوض

داده فاطمه):تعالي يابنتي

رانا(بحزن):حااضر ياطنط

*في المطبخ*

داده فاطمه(بحزن):اسفه يابنتس مقدرش اعمل حاجه ربنا يعينك

رانا(بحزن):لا يا طنط ولا يهمك

داده فاطمه):طبعا انتي عارفه شغلك

رانا):ايوه حاضر هخلصه كله

داده فاطمه):طيب يابنتي ربنا يعينك

*في الخارج*

ليث(بغضب):انتي ياللي اسمك راناااا


رانا(بخوف):نعممم

ليث(بنظرات حاده):هتيجي معايا الشركه دلوقتي

رانا(بخوف):بس ماماا وبابا ممكن يجو دلوقتي وانا عروسه جديده

ليث(بسخريه):ههههههه طيب نستنا لحد مايجو

رانا(بحزن):ممكن مظهرش كده قدامهم امي هتقلق عليا

ليث(برغبه):منا هههو ده المطلب امك تتحسر عليكي وابوكي الطماع اللي باعك علشان الفلوس علشان انتي اهلك ناس قذره شبهه بنتهم

رانا(بحزن وغضب):انا اهلي انضف منك

*ثم صفعته علي وجهه*

ليث(بغضب):يازبالهه بتضربيني علي وشي انتي استحلتيها وربنا ماهرحمك يازباله

*ثم شدها من شعرها وذهب بهاا للغرفه*

رانا(بصريخ):ععععااا شعري سيبو بيوجعني ااااااه ابعد ايدك عني ااااهه


ليث(بغضب):يازباله بتضربيني علشان قولت الحق

رانا(بصوت منبوح):س س سسسسيي يييب سيب شعري نزل ايدك



ليث(بغضب):انا انزل ايدي واحطها زاي منا عاووز انتي اسيرتيي يعني لو قتلتك محدش هيسئل فيكي

*ثم  هجم عليها والقاها علي السرير*

رانا(بدموع):متقربش عليا ابعد عنييي

ليث(برغبه):هقرب منك انتي ياقذره دنا بنات الدنيا كلها نفسها ليث يبصلها بسس وانتي تقوليلي اقرب


رانا(بدموع):لللووو بنات الدنيا كلها حبتك انا عمري ماهفكر انك تقرب مني

ليث(بغضب):غصبن عنك وهتشوفي

*ثم هجم عليها وقبلها بعنف حتي ورمت شفتها وصفعته بالقلم في وجهه*

رانا(بصريخ):ععععاا ابعدد

ليث(بغضب):انتي كل شويه هتضربيني ولا ايه اخدتي عليا يعنيي

*ثم ظل يضرب في وجههاا والقها في الارض وظل يركلها برجله حتي نزفت من جسمها والدماء تتساقط من شعرها والدماء تغطي وجهها*

ليث(بغضب):يازبااااله بتضربيني انا الناس تتفرج عليا بسببك

*ثم تركها ونزل للاسفل*

ليث(بغضب):داده فاطمه

داده فاطمه(بخوف):نعم ياابني

ليث(بغضب):صحي القذره اللي فوق دي قوللها تقوم علشان تنزل الشركه معايا

داده فاطمه):حاضر يابني

*في الاعلي*

داده فاطمه(صرخت):ععععععععععااا

*ليث ذهب لها مسرعا*

ليث):فيي ايه

داده فاطمه):ايه ده يابني الدم اللي في وشها ده انت ضربتها كده ليه

ليث):فوقيها

داده فاطمه):مبتفوقش يابني شكلها ماتت

تعليقات

المشاركات الشائعة من هذه المدونة

روايه. جعلني اسيرته الحلقه 1

روايه جعلني اسيرته الحلقه 5

روايه. جعلني اسيرته الحلقه 2