روايه. جعلني اسيرته الحلقه 1


رانا(بصريخ):ابعد عني انت مييين الفران يماما بتعضني ابعدوها عني همووت ابعدد عنيي سيب جسمي

الشخص):مش هبعد الا لما انتقم منك

رانا(تتآلم):ععععا ابعد الفران عني وسيب جسمي اعععااا


ام رانا(بخضه):مالك ياحبيبتي فوقي اصحي بتصرخي ليه

رانا(بخوف ورعشه):كنت هموت ياماما الحلم حه كل يوم يجيلي انا مش عارفه فييي اييه

ام رانا(بحزن):تعالي اوديكي لشيخ

رانا(بخوف):لما ارجع من الكليه يماماا

ام رانا(بخوف):طب والشخص ده عاوز منك ايه في الحلم

رانا(بخوف):بيسيب الفران عليا وبيحسس علي جسمي وبيقولي لازم انتقم وهعيشك اسود ايام حياتك وكلام غريب هو انا اذيت حد يا ماما

ام رانا(بحزن):لا ياحبيبتي انتي  مآذتيش حد لما تيجي من كليتك نروح لشيخ

رانا (بهدوء):حااضر

ام رانا(بحب):هخرج انا غيري ملابسك ويله علشان تفطري

رانا(بحب):حااضر

*رانا هي فتااه قصيره ذات شعر اسود وعيون سوداء وبشره بيضاء وشفايف صغيره وجسم متوسط وهي فتاه ذات ادب وبرائه*

رانا(بحزن):هقوم البس وهروح الكليه يارب بقا معني الحلم ده ايه انا بخاف جدا

*هاتف رانا يرن*

المتصل):اصحي ياروحي ياله علشان الحق اشوفك قبل المحاضره

رانا(بحب):حااضر ياسليم

سليم):بحبك يا احلي حبيبه في العالم

رانا):بعشقك يابيبي

سليم(بحب):ياله تعالي متتآخريش

رانا):باي ياروحي

*اردتت ملابسها وهي بنطلون واسع وشيميز طول وطرحه ملونه ولا تضع ميكب وذهبت للخارج*

ام رانا):ياله تعالي كلي قبل ماتنزلي

رانا(بحب):لا هفطر هناك انا اتآخرت اووي  هو بابا فين

ام رانا):نزل الشغل ياحبيبتي

رانا):طب هنزل انا ياله سلام يابو البطابيط

ام رانا):ربنا معاكي ياحبيبي

*في الكليه*

سليم(بحب):اتآخرتي يابيبي

*سليم هو شاب غير جاد مستهتر وهو يمتلك بشره قمحاويه وشعر اسود وعيون خضراء*

رانا):معلش بس الحلم بتاع كل يوم ده تاعبني

سليم(بعد اهتمام):سيبك ده مجرد حلم

رانا):عندك حق ياله نطلع علشان منتآخرش علي المحاضر

سليم):ياله يابيبي

*بعد انتهاء المحاضره*

رانا):ياااه كااان تعب اوي يجماعه

سالي):ياالهوي ده الدكتور ده هيطلع عين ابونا السنه دي

سليم):مين عارف يمكن يموت

سالي(بسخريه):شالله انت ده جمر

رانا):مفيش احلا من سليم حبيبي

سليم):بحبك ياروحيي

رانا):انا اكترر

سليم):هيسبكو انا بقا هروح الشركه ياله باي

*ذهب سليم وتركهم*

سالي):والله ماعرف عجبك فيه ايه ده ملزق ومقرف

رانا(بغضب):سالي قولتلك سليم لاء

سالي(بسخريه):طيب ياختي هسيبك انا ياله باي

رانا):باي

*في طريق رانا تمر من امام سياره وينزل منها شخص في 30 من عمره طويل جسم رياضي عيون بارزه وسوداء كاسواد الليل ويوجد بداخلهما قسوه وشعر اسود كاسود الليل وبشره بيضاء ودقن ناعمه وماشيه كلها غرور وثقه*

*الشخص(ينزل من سيارته ولكن رانا تصدتم به)*

رانا(بصوت مرتفع):مش تحاااسب يحيوان انت اعمي ولا ايه

*نظر الناس جميعهم الي ذلك الشخص وهو غضب من كلام رانا بالاضافه للون وجهه الذي تغير*

الشخص(بغضب):انا حيوان يزباله مانتي لو محترمه متتلزقيش في عربيتي كده وتمشي محترمه

رانا(بغضب):انا زباله ياقليل التربيه انت لو محترم متردش علي بنت

*لم يستمع لها الشخص وركب عربيته وانطلق وهو في قمه الغضب*

رانا(بغضب):ايه الحيوان ده ازاي يمشي كده منغير حتي مايعتذر ياااربيي

*في شركه S L*


السكرتيره):مستر ليث تحب اجيب لحضرتك مشروب

ليث(بغضب):غوري من قدامي

السكرتيره(برعشه):ححح حاااضر

*في مكتب ليث*

ليث(بغضب):الووو ياعدي تعاليلي حالا عاااوزك

عدي):حاااضر

*بعد قليل*

عدي(بهدوء):مالك يابني متعصب ليه

ليث(بوجه غضب):همووت ياعديي همووت شوفت بنت انهارده وانا بشتري لعب لمريم البنت فرجت عليا الشارع وشتمتني وهي تلميذه عندي في الجمعه اصلا

عدي):ياليث يمكن مكنتي تقصدد

ليث(بغضب): البنت دي اسمها رانا عبد الرحمن يوسف تروح دلوقتي الكليه وانت عارف شغلك عايزها تفضل طول عمرها في الكليه متنجحش ولا تتخرج ابدا وغير انك تحجز علي شقتها وتطرد اهلها وتفرج عليها الشارع وتجبها تعتذرلي

عدي):هي البنت قالتلك ايه؟


ليث(بغضب):مالكش دعوه بقولك ليث العاصمي الشارع اتفرج عليه

عدي):متقلقش ياصحبي هنربيها بس انت روق دمك

ليث(بغضب):مش هروق غير لما البنت دي تتربي علشان تبطل تغلط فياا

عدي):هو انت عرفت اسمها منين

ليث(بسخريه):الهانم تلميذه عندي في الكليه

عدي):متقلقش هنربيها ياعدي

*في منزل رانا*

والد رانا):ياله يارانا نشوف بقا امك عامللنا اكل ايه

رانا(بحب):بطني ياحج ضباع بنتي بتهوهو انزلي ياست الكل بالصوانيي

والد رانا):هي بطانك بتربي ضباع؟

رانا):هعمل ايه ريحه الصواني والحلل مفحفحه ياحج

ام رانا):اهدووو كده الاكل اهوو ياله بينا

رانا):هييييي هنااكل هناااكل

والد رانا):ياله ياهبله كلي وروحي ذاكري ومتنسيش تصلي

رانا ):حااضر

*في منتصف الليل*

رانا(بدموع):ياسليم بقولك شتمت دكتور الكليه خايفه يستقصدني

سليم):ياالهوي طب متقلقيش هو اكيد مش هيتقصد بنت

رانا(بخوف):مش عارفه ياحبيبي انا هنام وبكره يحلها الف حلال

*في قصر ليث*

رقيه(اخا ليث):يااليث انت لازم تتجوز

ليث(بغضب):قولتتت لاء لااء

رقيه):ليه ياليث

ليث(بغضب):عاوزاني اجيب واحده تتحكم في بنتي مريم عاوزاني اجيب لبنتي مرات اب

رقيه):خلاص رد امها البنت محتاجه ام يا اخي وانا هسافر المانيا بعد يومين

ليث(بسخريه):عاادي هجبلها داده هجبلها بدل الداده الف

رقيه):طب انا عندي ليك عروسه ومتخفش ياعم  مش هتلمسها ده انت هتجبها تربي البنت مش هتبقا في بنكم علاقه

ليث(بغضب):قولتلك مستحيل اجيب لبنتي مرات اب

رقيه):طب فكر يا ليث

ليث(بغضب):هحاول افكر ماشي

مريم):بابي باابي

*ليث بدموع حنان اخذها في حضنه ليث لا يحن الا ل ابنته كل ما رآي مريم تحن عينااه لاحتضانها*

ليث(بحب):يااروح قلب بابي

مريم(بحزن):يرضيك يابابي ماما رقيه عاوزه تسافل وتثبني انا عاوزه ام يبابا فين ماما

رقيه(بعتاب):شوفت يا ليث

ليث(بوجع قلب):خلاص ياارقيه شوفي عروسه بس تكون حنينه فاهمهه عاوزها تكون رجل الاي ميفكرش ولا يسمع ولا يوسوس عاوزها تنفذ اوامر بنتي وتكون ام وبس

رقيه(بفرح):حاااضرر
-همشي انا

مريم):بابا تنتطط رقيه رايحه فين

ليث(بحب):رايحه تجيبلك ماما ياروحي

مريم ):هييي

ليث)؛ياله اخد بنوتي الشطره وننام بقا

مريم):ماشي

🌻صباح ثاني يوم تشرق الشمس علي ابطالنا وتهل بيوم جديد واحداث جديده🌻

رانا(بقلق):في ايه يابابا انت جيت ليه من الشغل بدري كده

ابو رانا(بحزن):ياابنتي انا فصلوني من الشغل

رانا(بخوف):ليه حصل ايه

ابو رانا(بحزن):علشان خااطر اسمي المدير اول ماعرف ان اسمي عبد الرحمن يوسف رفضني بعد خدمه14سنه

رانا(بحزن):هو المدير اسمه ايه

ابو رانا(بحزن):ليث العاصمي

رانا(بفزع):ينهههار اسود ده اللي انا شتمته

ابو رانا):مال وشك اتغير كده ليه انتي تعرفيه؟

رانا(بخوف):لا يابابا انشاء الله هتلاقي شغل جديد ربنا معانا

ابو رانا):يارب يابنتي هنزل انا عاوزه حاجه

رانا ):سلامتك يابابا

*كادتت تغرق الدموع اعيون رانيا ابيها تم طرده من الشغل بسبب غرور ابنته ماذا تفعل رانيا*

رانيا):ماما انا نازله رايحه الكليه

ام رانيا):ربنا معاكي يابنتي

*في نههايه المحاضره رانيا انتظرت الي ان يخرج الجميع لتحكي مع ليث*

رانيا):دكتور ليث

ليث(بتجاهل):خير

رانيا(بحزن):هو حضرتك مشيت بابا من الشغل

ليث(بسخريه):ههههه حضرتك انبارح كنت حيوان ومش محترم والناس كلها اتفرجت عليا

رانيا(بحزن):انا اسفه

ليث(بسخريه):هههههه انتي لسه شوفتي حاجه ده انا هخلي الناس تتفرج عليكي علشان تلمي لسانك

رانيا(بحزن):صدقني مكنتش اقصد يادكتور ليث وبالله عليك ترجع ابويا الشغل لاني مش قادره اشوفه كده

ليث(بضحكه شريره):بقولك لسه مشوفتيش حاااجه انتي

رانيا(بضعف):طب اؤمر اعتذرلك قدام الناس

ليث(بخبث):لاءه

رانيا):امال ايه اطلب

*نظر ليث لجسمهاا*


رانيا(بخوف):بتبصلي كده ليه

ليث(برغبه):تعالس العنوان ده لليله واحده وهنسي اللي حصل وباباكي يرجع الشغل

-انتهتتت🌝🌝

تعليقات

  1. حلو ووووووو اوووووي

    ردحذف
  2. بقيه روايه جعلني اسيرته

    ردحذف
  3. الروايه دي من اجمل الروايات إللي بعشقها خصوصا في النهايه أنا قريتها من زمان اويي بس لسه فكره منها تفصيل بجد جميله من البدايه للنهايه

    ردحذف

إرسال تعليق

المشاركات الشائعة من هذه المدونة

روايه جعلني اسيرته الحلقه 5

روايه. جعلني اسيرته الحلقه 2